ALBRANDSWAARD – Stichting Ambulance Wens doet dit Pinksterweekend voor het eerst met een eigen team mee aan de Roparun. Onder de naam Team 25 starten vrijwilligers, wensplanners, kantoormedewerkers, bestuursleden en directeur Kees Veldboer jr. vrijdag vanuit Frankrijk aan de estafetteloop richting Rotterdam. De naam Team 25 verwijst naar de 25.000ste wens die de stichting dit jaar heeft vervuld. Stichting Ambulance Wens brengt immobiele en terminale patiënten kosteloos naar een plek die voor hen nog één keer bijzonder is.
Voor directeur Kees Veldboer jr. heeft de deelname een persoonlijke betekenis. Zijn vader, oprichter Kees Veldboer sr., liep zelf meerdere keren mee met de Roparun. Vijf jaar na zijn overlijden noemt Veldboer jr. het bijzonder om “letterlijk verder te lopen in zijn voetsporen”.
De Roparun ondersteunt Stichting Ambulance Wens al langer. Vanaf 2025 helpt de organisatie tien jaar lang mee aan de vervanging van ambulances. De eerste nieuwe ambulances uit die samenwerking zijn inmiddels in gebruik genomen.
Team 25 vertrekt vrijdag 22 mei om 12.00 uur feestelijk vanaf het kantoor van Stichting Ambulance Wens aan de Ambachtsweg 8a in Rhoon richting Frankrijk. Tijdens het Pinksterweekend is de stichting ook langs delen van het parcours aanwezig, onder meer bij de doorkomsten in Barendrecht en Oud-Beijerland.
Meer informatie: www.ambulancewens.nl en www.roparun.nl.

