Er komt dit jaar geen Picknick in ’t Park in Barendrecht. De edities van 2024 en 2025 waren verliesgevend. De organisatie geeft aan dat een nieuw verlies niet te dragen is. “De kosten waren zo gigantisch, dat het gewoon niet haalbaar was,” vertelt Cor Dorst van organisator All-Events aan Omroep STROOM.
Het aantal toegestane bezoekers speelt ook een rol. Picknick in ’t Park heeft een maximumaantal van 2000 bezoekers op een oppervlakte van 10.000 vierkante meter. De organisatie vergelijkt dit met het aantal toegestane bezoekers op het Doormanplein, waar het maximum op 1500 bezoekers voor 550 vierkante meter ligt. Volgens Dorst zou een hoger aantal maximale bezoekers ervoor kunnen zorgen dat de prijzen van de tickets niet te veel verhoogd zouden hoeven worden. Daarbij zouden meer bezoekers ook effect kunnen hebben op eventuele sponsors. “Als je meer mensen mag toelaten, ben je ook interessanter voor sponsors,” vertelt Dorst.
Het foodtruckfestival werd de laatste zeven jaar in de zomer georganiseerd. Op het festival traden bekende en onbekende artiesten op, met artiesten zoals Jango Wagner en de Wannebiezz. Daarnaast stonden er food trucks en waren er diverse activiteiten voor de kinderen. Het foodtruckfestival heeft naast financiële problemen, ook problemen ervaren met de locatie. Volgens de organisatie was het festival nooit winstgevend, maar de laatste jaren kostte het alleen nog maar geld. “Dat houdt op een gegeven moment op.
Of er nog een toekomst bestaat voor Picknick in ’t Park, is volgens Dorst nog onzeker. “Er moet een hele positieve flow komen,” vindt Dorst, “op dit moment zie ik het gewoon niet zitten.”
Sandra Boersma, woordvoerder gemeente Barendrecht, vertelt dat de gemeenteraad vragen heeft gesteld over Picknick in ’t Park. Daar wordt binnenkort een reactie op verwacht.

