BARENDRECHT – Vitesse 1 heeft zaterdag op De Bongerd een belangrijke overwinning geboekt op Juliana. De Barendrechtse korfballers wonnen met 18-11 en houden daarmee zicht op de titel. Op een frisse Bongerd, waar de dreiging van regen steeds aanwezig was, speelde Vitesse opnieuw tegen Juliana. Een week eerder stonden beide ploegen ook al tegenover elkaar in Oud-Gastel. Toen won Vitesse moeizaam, en ook nu bleek Juliana in de eerste helft een lastige tegenstander.
Vitesse begon sterk aan de wedstrijd, maar slaagde er niet in om echt afstand te nemen. Bij een stand van 7-4 leek de thuisploeg grip te krijgen op het duel, maar Juliana knokte zich terug. De bezoekers waren scherp in de afronding en kwamen zelfs op een 7-8 voorsprong.
Daarna schakelde Vitesse een tandje bij. Bij rust stond de ploeg van trainer Remco den Otter met 11-9 voor, maar overtuigend was het spel in de eerste helft nog niet.
Na de pauze kreeg Vitesse de wedstrijd beter onder controle. Juliana kwam aanvallend nauwelijks nog tot scoren en maakte in de tweede helft nog maar twee doelpunten. Daardoor liep Vitesse uit naar een ruime en uiteindelijk zakelijke overwinning: 18-11.
Het mooiste moment van de middag was de treffer bij 15-10. Maxime speelde de bal naar Stefan, die direct doortikte op Lars. Die hing al in de lucht en rondde fraai af. Het publiek op De Bongerd liet duidelijk merken van deze aanval te genieten.
Door de overwinning blijft Vitesse in de race om de titel. De ploeg heeft nu een week rust. Op zaterdag 30 mei wacht om 16.40 uur een belangrijke wedstrijd tegen koploper Tilburg. Eerder dit seizoen verloor Vitesse nipt met 14-13 van Tilburg. Om de titelkansen in eigen hand te houden, is een overwinning noodzakelijk.

