Vitesse 1 heeft de veldcompetitie hervat met een overwinning. Na drie weken zonder competitiewedstrijd won de ploeg van trainer Remco den Otter zaterdag in Oud-Gastel met 13-17 van Juliana. De thuisploeg begon sterk aan de wedstrijd. Met veel strijd nam Juliana in de eerste helft het initiatief. Vitesse had moeite om het verschil te maken en keek bij rust tegen een 10-7 achterstand aan.
Na de pauze kantelde de wedstrijd. Het vooraf verwachte kwaliteitsverschil werd steeds duidelijker zichtbaar. Vitesse bleef geduldig spelen, creëerde meer kansen en nam langzaam de controle over. Juliana kwam in de tweede helft nog maar drie keer tot scoren. Vitesse wist de achterstand om te buigen en won uiteindelijk met 13-17. Daarmee boekten de Barendrechters, na een verrassend moeizame eerste helft, toch een belangrijke overwinning.
Volgende week staan de ploegen opnieuw tegenover elkaar. Dan komt Juliana naar Barendrecht voor de returnwedstrijd. De wedstrijd begint om 16.50 uur op sportpark De Bongerd.

