vv Rhoon speelt volgend seizoen in de vierde klasse. De ploeg verloor zaterdag in Bleiswijk met 2-1 van Soccer Boys. Daarmee is degradatie niet meer te voorkomen. De wedstrijd werd gespeeld op een moeilijk veld. Goed voetbal was daardoor lastig. Beide ploegen hadden moeite om de bal goed rond te spelen. Toch kreeg zowel Soccer Boys als vv Rhoon in de eerste helft een grote kans. Beide kansen leverden geen doelpunt op. Daardoor gingen de teams met 0-0 de rust in.
Soccer Boys komt op voorsprong
Na rust viel alsnog de eerste goal. In de 61e minuut kwam Soccer Boys op 1-0. Een voorzet vanaf de rechterkant werd goed ingekopt. vv Rhoon probeerde daarna meer druk te zetten. De ploeg zocht vaker de aanval om nog een resultaat te halen. Vlak voor tijd leek dat ook te lukken. Bart Driesse werd bij een hoge voorzet onreglementair gehinderd. De scheidsrechter gaf een strafschop aan vv Rhoon. Driesse nam de penalty zelf en scoorde de 1-1.
Lang kon vv Rhoon niet genieten van die gelijkmaker. Kort daarna scoorde Soccer Boys opnieuw. Weer kwam het doelpunt uit een voorzet die werd ingekopt. Daarmee werd het 2-1 voor de thuisploeg.
Laatste thuiswedstrijd als vv Rhoon
Door de nederlaag is duidelijk dat vv Rhoon degradeert naar de vierde klasse. Voor de club volgt nog één bijzondere wedstrijd. Op zaterdag 16 mei speelt vv Rhoon thuis tegen SV Charlois. Dat duel begint om 14:30 op Sportpark De Omloop.
Het is de laatste thuiswedstrijd van vv Rhoon onder die naam. Na 80 jaar neemt de club afscheid van deze periode. Rond de wedstrijd is er livemuziek. De club wil samen met leden en supporters stilstaan bij het afscheid.
Volgend seizoen gaat de club verder als SV Rhoon. Volgens het verslag wil de club dan werken aan een snelle terugkeer naar de derde klasse.

