ROTTERDAM – Op maandag 22 september 2025 is de Stichting Het Nationale Vuurwerk gestart met een grote inzamelingsactie om het iconische nieuwjaarsevenement op de Erasmusbrug te behouden. Doel is om 1,2 miljoen euro op te halen, nu de gemeente Rotterdam door bezuinigingen geen financiële bijdrage meer levert.
De stichting doet een dringende oproep aan ondernemers in de regio Rijnmond om bij te dragen. “Het zou doodzonde zijn als dit evenement verdwijnt,” zegt initiatiefneemster en VVD-raadslid Dieke van Groningen. “Het Nationaal Vuurwerk is niet alleen een prachtige traditie die iedereen gratis kan bijwonen, maar ook belangrijk voor de veiligheid, want minder mensen raken gewond door particulier vuurwerk. Bovendien verbindt het mensen en is het goed voor de lokale economie én het imago van de stad.”
Het Nationaal Vuurwerk trekt jaarlijks duizenden bezoekers naar de Erasmusbrug en wordt al meer dan 15 jaar live uitgezonden. Daarmee is het een feestelijk en verbindend moment waar heel Nederland van meegeniet.
De officiële aftrap van de inzamelingsactie vond plaats op 22 september. Onder leiding van presentator Sander de Kramer deelden diverse sprekers hun motivatie om dit initiatief te steunen.
Meer informatie: stichtinghetnationalevuurwerk.nl
Wil je dat ik er ook een kort agenda-item van maak (datum, tijd, locatie, aanmelden) zodat het snel te plaatsen is in een activiteitenkalender?

