Rookontwikkeling bij metrostation Rhoon snel onder controle

Dinsdagochtend  26 augustus was er rond 06:15 uur een melding van brand bij metrostation Rhoon, richting Spijkenisse. Ter plaatse bleek het te gaan om rookontwikkeling in een metro treinstel door een kapotte transformator.

De brandweer kwam met spoed ter plaatse, maar er was geen sprake van daadwerkelijk brandgevaar. Een monteur van de RET heeft de storing opgepakt. Zodra de reparatie is afgerond, wordt het metroverkeer weer volledig vrijgegeven.

Rond 08:30 uur was het probleem opelost en is de dienstregeling hervat.

Metro station Rhoon – Foto: @Piet Vermeiulen