De eerste oefenwedstrijden van het nieuwe voetbalseizoen zijn gespeeld en de regionale clubs zijn van start gegaan in hun voorbereiding.
Smitshoek kwam deze week twee keer in actie. De eerste wedstrijd was meteen een stevige krachtmeting tegen kersverse derdedivisionist Zwaluwen uit Vlaardingen. In een aantrekkelijk duel, waarin het publiek werd getrakteerd op maar liefst zes doelpunten, werd er met 3-3 gelijkgespeeld.
Afgelopen zaterdag speelden de oranjehemden hun tweede oefenwedstrijd, dit keer op een bijveld omdat het hoofdveld momenteel vervangen wordt door kunstgras. Tegenstander was het altijd selectief toegankelijke VOC, een club waar je alleen mag spelen na goedkeuring van de ballotagecommissie. Deze uitslag was van geheel andere orde: 0-0.
Barendrecht opende de oefencampagne tegen het Zeeuwse Kloetinge. Een 1-1 gelijkspel was de uitslag.
Poortugaal speelde haar eerste wedstrijd in Brabant. Op sportpark De Wallen in Roosendaal namen ze het op tegen voormalig profclub RBC. Een mooie ambiance om het seizoen mee te starten. RBC walste met 4-0 over Poortugaal heen.
Programma komende week:
De voorbereiding draait op volle toeren, met nieuwe oefenwedstrijden in het vooruitzicht;
Dinsdagavond:
Poortugaal – XerxesDZB (thuis)
Barendrecht – TEC (op De Bongerd)
Zaterdag:
Poortugaal – Swin City. Swin City is een combinatieteam van spelers uit Zwijndrecht en Hendrik-Ido-Ambacht.
Barendrecht – Smitshoek. De Barendrechtse derby belooft een spannende strijd te worden om de titel ‘club van Barendrecht’.
Scheveningen – SHO: De Oud-Beijerlanders beginnen hun oefencampagne met een uitwedstrijd tegen de plaatselijke trots uit Scheveningen.
De regionale voetballiefhebber kan zich opmaken voor een mooie reeks oefenduels, waarin de contouren van het nieuwe seizoen langzaam zichtbaar worden.

