ALBRANDSWAARD – Op vrijdag 25 juli beleefde Stichting Ambulance Wens een bijzonder en emotioneel moment. In de nieuwe garage van de stichting, die toepasselijk het ‘Kees Veldboer sr. Plein’ is genoemd, werd een nieuwe ambulance feestelijk onthuld. De ambulance is één van de drie voertuigen die deze week zijn geschonken door Stichting Roparun.
De datum is extra betekenisvol: het is precies vier jaar geleden dat Kees Veldboer sr., oprichter en drijvende kracht achter de stichting, plotseling overleed op zijn vertrouwde werkplek. Sindsdien is de stichting met onverminderde toewijding verder gegaan, gedragen door een hechte familie van vrijwilligers, medewerkers en supporters.
“We missen hem, maar we voelen hem in alles wat we doen – en vandaag een beetje extra,” aldus het team van Stichting Ambulance Wens.
Donatie Roparun zorgt voor rust en ruimte
De gift van Stichting Roparun betekent veel meer dan alleen nieuwe voertuigen. Directeur Lesly Wolters gaf de stichting de verzekering dat zij zich de komende jaren geen zorgen hoeven te maken over de vervanging van ambulances. “Die steun en dat vertrouwen raakten ons diep,” schrijft het team.
De drie nieuwe ambulances – twee ter vervanging en één als uitbreiding – werden geleverd door AGAM, Tulatech en The Real Signmaker. Hiermee beschikt de stichting nu over tien ambulances, waarmee nóg meer laatste wensen kunnen worden vervuld. In 2024 werden er met negen ambulances maar liefst 1.988 wensen gerealiseerd.
Vervullen van laatste wensen
Sinds de oprichting in 2007 is Stichting Ambulance Wens uitgegroeid tot een begrip in Nederland. Met een grote groep bevlogen vrijwilligers vervult de stichting dagelijks laatste wensen van mensen in hun laatste levensfase – geheel kosteloos. Dankzij de recente uitbreiding is de stichting beter dan ooit in staat om dit bijzondere werk voort te zetten.
“We zijn diep dankbaar. Voor de Roparun, voor iedereen die betrokken is. En voor iedereen die ons volgt en steunt.”

