Korfbalvereniging KV Vitesse G1 kampioen van Nederland

BARENDRECHT – Het G1 team van korfbalvereniging Vitesse heeft in Bennekom de nationale titel veroverd. Tijdens het NK G-korfbal, georganiseerd door DVO/Transus op sportpark De Eikelhof, bleef Vitesse G1 in vier wedstrijden ongeslagen en kwam het geen moment op achterstand. De overwinning is extra knap op deze tropische dag met het kwik rond de 30 °C.

In de eerste wedstrijd was het meteen raak, KV Vitesse trof de regerend zaalkampioen. G1 was sterk tegen tegen de huidige kampioen en wist de score op 0-0 te houden. “Een solide begin onder flinke druk,” reageerde de technische staf in het eigen clubbericht.

De tweede wedstrijd was gelijk de eerste overwinning voor het team. “Met verzorgd spel en hoge inzet trok Vitesse de wedstrijd naar zich toe”, aldus KV Vitesse. Met 2-1 wist G1 de overwinning binnen te halen. De derde wedstrijd eindigde ook in gelijkspel. “Het team zien dat veerkracht hun handelsmerk is”, aldus KV Vitesse. Na een vroege 1-0 voorsprong eindigde het duel in 1-1, waardoor alle kansen op de titel intact bleven.

De slotwedstrijd werd een zenuwslopende finale. G1 had een goede start en  stond al snel 2-0 voor. De tegenstander kwam terug tot 2-1. Een belangrijk derde doelpunt gaf opnieuw lucht; de late 3-2 tegen kon de feestvreugde niet meer bederven. Vier wedstrijden, twee zeges en twee gelijke spelen bleken voldoende voor de kampioenstitel.